Teoria. Ściany, sufity, podłogi pokryte betonową warstwą, wsłuchującą się w obecne trendy – powrót do surowości, pustki i faktury. Wcześniej najczęściej ten efekt mogliśmy zobaczyć w halach produkcyjnych, wielkopowierzchniowych sklepach, jednak zazwyczaj sposób jego tworzenia… czytaj więcej
Gdzie zaczyna się sztuka? Chyba tam, gdzie ktoś chce coś przekazać światu, suche dzień dobry czy do widzenia pełne uścisków. Kalibrowanie pędzla, dłuta czy tkaniny w trosce o jakiś większy przekaz… czytaj więcej
Projektowanie po francusku, czyli okiełznanie ‘bezumiaru’ i zaufanie klasycznej architekturze, jej formie i tradycji... czytaj więcej
Przestrzenie potrafią zaskoczyć, gabarytem, kształtem, dystansem. Potrafią denerwować i forsować swoją potęgę, potrafią także słuchać i służyć. Ich kształty są zmienne i zależne od czynników. .. czytaj więcej
Kluczem jest tu piękna cisza, pustka spokoju, wytchnienia, wierności, abstrakcji i kochliwej tułaczki zieleni. Harmonia przepleciona błękitami… czytaj więcej
– żyjemy w dziwnych czasach – odpowiedział i na dowód tego zrobił dwa soczyste fikołki... czytaj więcej
Próbujemy na bieżąco obracać się w tym, co się teraz kocha i co nazywamy modą. Najczęściej powracającą, nie tylko w strefie fashion, ale także designie i architekturze… czytaj więcej
Niemożność przeżywania wszechświata, tak cennie wyskrobana i mozolnie pouczona. Chyba wszystkie pisane, malowane, wysokie, niskie, czytelne lub mylne… czytaj więcej
Przez te rozpaczliwe negatywności opisuje dziwne stany. Dziwne choć naturalne. Naturalne dla wszystkich w obecnym braku zrozumienia i zastanawiania się nad pochodzeniem, rodzajem, gatunkiem, istota… czytaj więcej
To, co stało się potem, kiedy opadły wszystkie kamienie było najwymowniejszą historią architektury. Historią tak świeżą, piękną choć tragicznie dziejącą się w naszych nozdrzach… czytaj więcej
Tworzy w odległości końca języka. Języka relacji, bardzo personalnych, intensywnie prostych, spójnie zawikłanych – wytrawionych. Na stałe zaadoptowanych choć odciśniętych tylko kilka razy. Ich znaczenie wiąże się z dogłębnym poznaniem jego skalibrowanej twórczości, ze zrozumieniem empatii, korelacji, czasem może symbiozy jego wewnętrznych myśli. Myśli kreujących połączenie między nim, a najbliższymi… czytaj więcej
Widzę architekturę dostrzegam gzymsy, kapitele, kolumny i podciągi utrzymujące betonowe małe i duże nieba. Potrafię za pomocą wzroku wyczuć ich balast i ujrzeć siłę z jaką przeciwstawiają się pionowym i poziomym siłą wiatru i ciężaru… czytaj więcej
~1920, bezlitosne przełomy, absurdalnie abstrakcyjne nowości i tętniący sprzeciw, Radykalny i potwornie emanujący siłą subiektywności. Awangarda gryzie, szczypie, drapie, porzuca wyćwiczone, subtelności pędzla, zamiera w chaosie, niszczy… czytaj więcej
Zanim skoncentrujemy uwagę na dwudziestoleciu międzywojennym warto odnieść się do stylu go poprzedzającego – secesji i jego niewątpliwego wpływu na art deco, a przede wszystkim na nowe spojrzenie na sztukę i wyprowadzenie jej poza dotychczas znane ramy… czytaj więcej
Połykamy sztukę w całości, w bezprecedensowy, niehumanitarny sposób. Nie do końca wiemy. Określamy, kategoryzujemy, krytykujemy, pochłaniamy, nie rozumiemy... czytaj więcej
Ujarzmianie wzoru to skomplikowana, niepodparta algorytmami walka, turlających się deseni z cekinowym wykończeniem. Ich majaczenie i przenikanie, najczęściej wzajemnie nieadekwatne… czytaj więcej
Przestrzenie mają uszy. Wibrują paletą dźwięków i odbijają je w niezliczonych tonacjach. Krzyk w głębie potrafi nagle ścisnąć za gardło i zniknąć w otulającej ściany fakturze lub bezwstydnie wybrzmiewać, robiąc slalom pomiędzy patetycznymi kolumnami… czytaj więcej
Zdaje się, że On krzyczy i wierci się, rysując bezczelne grymasy na twarzy i pokazując język strażnikowi. Jest już przy trzeciej bramie gniewnie, a jeszcze bardziej wybitnie ucieka „Przed prawem”… czytaj więcej